Bivakaangifte

Bivakaangifte: 3 stappen

Voordat je op bivak kan vertrekken, moet je voor 1 juni je bivakaangifte doen. Om in orde te zijn, moet je 3 dingen doen:

  • Je kamp registreren
  • Het adres toevoegen
  • De verantwoordelijke inschrijven + instellen als contactpersoon.

Stap voor stap: hoe werkt het?

Surf naar het Groepsadministratieportaal (https://gap.chiro.be) en klik daar op het tabblad ‘Uitstappen/bivak’.

Staat je kamp al in het lijstje maar zonder vinkje in de kolom ‘Bivak’? Klik op de omschrijving en pas dat aan.

Staat het er nog niet in? Klik dan op de knop ‘Uitstap/bivak toevoegen’. Vul een omschrijving in (bv. Kamp 2017), zet het vinkje bij ‘bivakaangifte’, en vul begin en einddatum in. Klik op Bewaren om af te sluiten.

Voeg het adres van de kampplaats toe: klik op ‘Bivakplaats ingeven’.

Om in orde te zijn met je bivakaangifte moet je wel zeker de kampverantwoordelijke inschrijven. Ga naar het tabblad ‘Ingeschreven’, selecteer die persoon en kies bij ‘Acties’ voor ‘Inschrijven voor uitstap/bivak’.

Ga daarna naar je deelnemerslijst en klik daar naast de naam van die persoon op het linkje ‘Instellen als contact’.

Zorg dat je in orde bent! Zo kunnen we jullie bij noodgevallen efficiënt bereiken en ondersteunen. Ook brengen we de gastgemeente al op de hoogte van jullie komst – in Wallonië is dat verplicht, en anders moet je dat dus zelf nog regelen. 

Wacht met die jaarovergang tot tot je echt aan je inschrijvingen begint – je hebt daarvoor tijd tot 15 oktober! In een afgesloten werkjaar kun je namelijk geen bivakdeelnemers meer inschrijven.