Bivakaangifte

Bivakaangifte

Bivakaangifte: 3 stappen

Voordat je op bivak kan vertrekken, moet je voor 1 februari je bivakaangifte doen. Om in orde te zijn, moet je 3 dingen doen:

  • Je kamp registreren
  • Het adres toevoegen
  • De verantwoordelijke inschrijven + instellen als contactpersoon.

Stap voor stap: hoe werkt het?

1. Surf naar het Groepsadministratieportaal en klik daar op het tabblad ‘Uitstappen/bivak’.

Naar het GAP!

  • Staat je kamp nog niet in het lijstje?
    • Klik op de knop ‘Uitstap/bivak toevoegen’.
    • vul een omschrijving in (bv. Kamp 2017)
    • zet het vinkje bij ‘bivakaangifte’
    • vul begin -en einddatum in
    • klik op 'Bewaren' om af te sluiten.
  • Staat je kamp al in het lijstje, maar zonder vinkje in de kolom ‘Bivak’? Klik op de omschrijving en pas dat aan.

 

2. Voeg het adres van de kampplaats toe en klik op ‘Bivakplaats ingeven

 

3. Vergeet je kampverantwoordelijke niet op te geven! 

Dit is een vaak vergeten onderdeeltje ;-)

  • Ga naar het tabblad ‘Ingeschreven’ 
  • selecteer de juiste persoon
  • kies bij ‘Acties’ voor ‘Inschrijven voor uitstap/bivak’.
  • ga naar je deelnemerslijst en klik naast de naam van de kampverantwoordelijke op het linkje ‘Instellen als contact’.

 

Waarom is het belangrijk dat de bivakaangifte volledig in orde is?

Zo kunnen we jullie bij noodgevallen efficiënt bereiken en ondersteunen.

Ook brengen we de gastgemeente al op de hoogte van jullie komst (in Wallonië is dat verplicht!) en anders moet je dat dus zelf nog regelen. 

Na je kamp... 

Wacht met de jaarovergang tot tot je echt aan je inschrijvingen van het nieuwe Chirojaar begint. Je hebt daarvoor tijd tot 15 oktober! In een afgesloten werkjaar kun je namelijk geen kampdeelnemers meer inschrijven.